-

Stichting Barstow is in januari 2014 opgericht te Amsterdam door Steven Bos, Susan Lanting en Gover Meit. Voor het ondersteunen en stimuleren van visueel spektakel.

Bos, Lanting en Meit leerden elkaar in 2005 kennen op de Gerrit Rietveld Academie en ontdekten gaandeweg een gezamenlijke liefde voor alles op het gebied van visueel spektakel. Theater, film, muziek, kunst, alles. Daarbij staat altijd centraal: onderzoek naar nieuwe manieren om kunst en entertainment dichter bij elkaar te brengen. Hoe meer zintuigen daarbij tegelijkertijd geprikkeld kunnen worden, hoe beter.

Na jarenlang los van elkaar aan de weg getimmerd te hebben is het nu tijd voor het bundelen van de krachten. De gevarieerde werkervaring die Bos, Lanting en Meit hebben opgedaan vormt een ideale basis voor het stimuleren van culturele projecten die nieuwe wegen in willen slaan. Stichting Barstow staat klaar om de wereld te verrassen.

Vind ons leuk op facebook

OVER DE OPRICHTERS

BOS&LANTING

Steven Bos (NL, 1984) en Susan Lanting (NL, 1982) studeerden samen aan de Rietveld Academie (2005-2009) en vervolgden hun studie aan het Sandberg Instituut (2009-2011). Sinds 2009 werken zij aan hun doorlopende project “In Limbo”: een in 3D-techniek gefilmde serie videowerken met props, decors en personages die letterlijk schitteren op het doek en dankzij het 3D-effect op de kijker af komen.
“In Limbo” verwijst naar een locatie voor verloren zielen, het voor-geborchte, waarin Bos&Lanting verzeild zijn geraakt. Hun werk ontstijgt dan ook het behaaglijke kitscherige door een donkere en af en toe unheimische sfeer op te roepen.

www.bos-lanting.com

GOVER MEIT

Meit is een veelzijdige theatermaker met een achtergrond in de kunst. Hij studeerde in 2009 af aan de Gerrit Rietveld Academie in de richting Audiovisueel en sindsdien heeft hij door het hele land tal van theatervoorstellingen geregisseerd en geproduceerd, altijd met het streven om verschillende disciplines op een vernieuwende manier samen te brengen.
Naast theater maakt Meit ook muziek en tevens schrijft hij scenario’s. Dit brede werkgebied verschaft hem de ruimte om gemakkelijk buiten de gebaande paden te denken en getalenteerde artiesten uit alle windrichtingen aan elkaar te verbinden. Meit regisseerde onlangs de multidisciplinaire voorstellingen "Rex vs. Meisje" voor Pup Concepts en "Vrw zkt prins met paard" voor muziektheatergroep "Matroesjka", en maakte het album "It Takes A Lot" met hip-hop producer Shroom.

www.meitje.com